Al sinds 1886 uw aannemer
Van restauratie, tot het bouwen van uw droomhuis. Gräper BV zorgt met zijn jarenlange ervaring voor het beste resultaat.
Neem contact met ons op om te zien wat wij voor u kunnen betekenen of lees eerst meer over het bedrijf.
Over ons aannemersbedrijf
In 1886 is het bestaande timmer- en molenmakersbedrijf, ooit opgericht door dhr. van de Dool, overgenomen door Pieter Gräper. Hiermee begon de lange traditie van Aannemingsbedrijf Gräper BV.
In 1886 waren het vooral de molens, kerken, loodsen en boerderijen die het bedrijf bouwde en restaureerde. Zelfs nu zijn de namen van het personeel (toen werkzaam voor het bedrijf) nog terug te vinden in het balkhout van verschillende molens en kerken in de omgeving van Benthuizen.
Na meerdere malen te zijn overgegaan van vader op zoon, is het bedrijf door de jaren heen uitgegroeid tot een veelzijdig bedrijf dat zich bezighoudt met verschillende aspecten van de bouw. Toch is het oude ambacht in het bedrijf bewaard gebleven. Zo hebben in 2002 de heren Tom van de Eshof en Kees Reeuwijk (beide al 40 jaar werkzaam bij het bedrijf) alle raamkozijnen van “De oude kerk” in de Dorpsstraat te Zoetermeer vervangen.
Ons bedrijf en Bouwgarant
Sinds oktober 2013 zijn we lid van Bouwgarant en kunnen we ons dit keurmerk toe-eigenen. Met een Bouwgarant-aannemer weet u zeker dat u een solide en betrouwbare partner gekozen heeft. Zo worden we uitvoerig gescreend op de aanwezigheid van de juiste diploma’s, verzekeringen en op onze liquiditeit. Tevens worden er eisen gesteld aan onze offertes, hantering van voorwaarden, opdrachtbevestigingen, vastlegging van meerwerk en een nette klachtenafhandeling.
Eigenlijk hebben we niet zoveel hoeven wijzigen voor het Bouwgarant-keurmerk en deden wij het al jaren goed. Wij zijn in essentie ook zeker niet veranderd; zo staat het persoonlijke contact bij ons nog steeds bovenaan. Wij communiceren persoonlijk, informeel en met gevoel. Voor veel mensen is het bouwen van een nieuwe woning of het verbouwen van een huidige woning een ingrijpende gebeurtenis. Daarom vinden wij dat niet alleen de offerte scherp en netjes moet zijn, maar dat ook iets ongrijpbaars als “het gevoel” bij een bedrijf goed moet zijn.